29 december 2012

Döden är början


 
 
En del tror att döden vinner över livet,
att döden har makt att sätta punkt.
Jag tror inte det.
Döden kan bara sätta kolon:
Det blir en fortsättning på meningen,
på meningen om livet.
En del tror att människor hamnar i jorden,
för att förmultna där.
Jag tror inte det.
Vi läggs som frön i jorden,
för att en dag gro och blomstra i en annan värld,
där sommaren aldrig dör.
En del tror
att själen dör med kroppen.
Jag tror inte det.
Kroppen är bara människans kokong.
Själen flyger iväg i frihet
som fjärilen över blomsterängarna,
befriad ur kokongens brustna skal.
En del tror
att döden är slutet.
Jag tror inte det.
Döden är början.
Början på något nytt
 
 
Vi måste tro annars finns det ingen mening med livet.
 
 
Jag kan inte förstå att du är borta. 
Dom säger att tiden läker alla sår men dessa sår är så djupa att tiden inte kommer räcka till....
Vi ses snart igen min vän.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar