13 augusti 2009

stalldag!

Puff var jätte fin idag, han skötte sig as bra när vi hoppade med honom.'
Sen tog jag mig en tur på Blake, var och hälsade på ett par kallblod också.
Sadlade Blaken utan för stallet idag där han stod helt lös och väntade på att sadeln skulle på, just då när han står där lös så kommer glass fucking bilen in på gården och sätter på låtjäveln.
Som tur var brydde Blake sig inte om den.
Han ville inte ha tränset på sig, men sen muta han lite så.
Först tog vi två en prommis efter vägen för att sträcka på sig lite.
Sen blev de att trava och galoppera lite på banan, lite hopp också som han älskar.
När vi var klara så for vi igen efter vägen, då träffade Blake ett litet föl som ville hälsa på oss.
Hant rida Labbi också men han var dålig i ena frambenet, haltade och hade sig.

När Blaken betade så hant jag smsa laget runt, var meningen att Fanny skulle komma till karungi, men då skulle Matilda komma till henne.
Men men jag klarade mig.
Tog en cykel tur till kiosken. Och där satt Egon och gänget ooh ugglade, han hälsade snällt på mig sen for jag igen :P

Stan imorgon med fam!
Ska in på banken :D ojsan sa man för mkt......

Men nu ska jag ragga upp lille folk, sen ut en stund och senare SÄNGEN!!
Pussipuss<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar